Sjuk = ångest

Har varit sjuk idag och igår och det ger mig världens ångest.
Det har varit rätt mycket att göra i skolan denna vecka och jag har inte gjort nånting. Var på seminariet igår och ska gå på det imorgon, men jag har inte bidragit alls till gruppens arbete och det känns inte alls bra. Är ju inte dödsjuk eftersom jag kunnat gå till skolan, men har haft såpass mycket huvudvärk, ont i halsen, snuva och ont i bihålorna att jag vet att jag inte hade kunnat bidra med något om jag gått till grupparbetet. Det enda jag hade bidragit med hade varit att smitta ner dom andra.
Hoppas jag känner mig bättre imorgon så jag kan försöka komma ikapp allt jag missat.

En positiv sak med min förkylning är att jag inte blev dålig när David var här utan det bröt ut efter att han åkte hem. Verkar inte ha smittat ner honom nämnvärt heller och det är ju skönt. Han har lite ont i halsen men det är inte så farligt hittills i alla fall.

Frukost: Havregrynsgröt och lättdryck
Lunch: -
Mellanmål: Två knäckemackor
Middag: Pasta med grillkorv
Motion: -

Schlagerkväll igen

Nu är David här! :) Känns ovant att ha honom här i Umeå igen, var ju länge sen sist.
Vi ska på stan idag och ikväll blir det schlagerkväll hos Liza igen.

Grattis till Susanna och Mikael som ska bli föräldrar!

Seminarium 8

Gick inte så bra på seminariet idag, den frågan jag fick var den som jag inte riktgit förstod och hade inte hittat svar på hela. Inte så kul, men det är sånt som händer. Hade ju bra koll på resten av "mina" frågor men då får man ju såklart den man inte har så bra koll på. Suck.

Imorgon ska vi till länsrätten på studiebesök på förmiddagen, det ska bli spännande. På eftermiddagen har vi föreläsning om förvaltningsprocess.

Nu ska jag kolla på "Du är vad du äter" och ta det lugnt, lägga mig tidigt för jag har mycket att stå i imorgon.

Frukost: Havregrynsgröt och juice.
Lunch: Mannagrynsgröt.
Mellanmål: Knäckebrödsmacka med kaviar, juice.
Middag: Pasta och grillkorv.
Motion: Body Pump

Imorgon kommer David till Umeå. :)

Glamorösa och oglamorösa jobb

Idag har jag varit duktig och både pluggat och tränat. Har nästan inte gjort någonting onödigt alls idag och det är bra för att vara mig.

Har kollat lite på vilka sommarjobb jag har kvar att söka av de glamorösare slaget. Har sökt 5 jobb hittills och ska söka 6 till. Måste fixa det imorgon och på fredag då två av jobben har sista ansökningsdag redan nästa vecka. Får se sen hur länge jag väntar tills jag börjar söka lite mer oglamorösa jobb.

Frukost: Mellanmjölk med musli, äppeljuice.
Lunch: Panangkyckling med ris.
Middag: Gulaschsoppa
Motion: Stepmuskel

Pump eller step?

Vad underbart att få åka bräda igår! Visst det var väldigt få och små backar och det var svinkallt, men det var kul ändå. Måste försöka komma iväg nån mer gång i vår.

Sitter och funderar på om jag ska gå på pump eller step idag.

Kallt!

-18 grader ute nu, kommer att bli kallt i backen men det är bara att gå in och värma sig ganska ofta.
Blir fleecetröja under jackan så jag inte fryser ihjäl.
Ska bli kul det här! :)

Laddar

Sitter och laddar inför snowboardåkningen imorgon, eller försöker ladda men mina kramper i magen hindrar mig. :( Hoppas det går över tills imorgon, annars får jag proppa i mig en massa alvedon och ipren på morgonen och hoppas på det bästa.

Ska plocka fram allt jag behöver imorgon, dvs:

Snowboard v
Underställ v
Huvtröja v

That's it tror jag?
Ska ta med mig mackor till mellanmål, ska ner och göra dom på ett tag.
Kanske borde ta med en sån liftkortsnurra också? Vet inte hur hightech det är i Bygdsiljum. ;)
Hoppas det inte blir alltför kallt imorgon, de har lovat -15.

Frukost: Lättfil med müsli och juice.
Mellanmål: -
Middag: Pasta, grillkorv och rivna morötter.

Motion: Vila inför imorgondagen

Om 48 dagar...

...sitter jag och David på flyget till New York! Bokade resan och hotell idag, kommer att bli så sjukt kul! Härligt att jag har så mycket roligt att se framemot nu, Melodifestivalsfinalen den 10 mars, New York-resan och sen flytten till Stockholm i juni.

Luleå förlorade matchen igår, det blev 3-2 till Skellefteå. Matchen var spännande och det var kul att gå på hockey igen, två år sen sist.

Schlagerkvällen hos Liza blev en succé. Röstade på Måns och Sebastian som också gick till finalen. Vi blev en hel drös där till slut, Pernilla, Anneli, Maja, Erika och så jag och Liza då. Blev att gå på krogen ändå, Liza ville verkligen och hon har ställt upp för mig så många gånger när jag var singel så jag var "tvungen". Eika följde också med, och vi hamnade på Pipes. Har aldrig varit där tidigare och jag kommer att gå dit fler gånger. Trevligt folk där, gratis inträde och billig öl (39:-). När de stängde for vi till Erika, och "Puman" följde med. Erikas pojkvän Nils var hemma hos henne och vi satt där och snackade skit ett tag alla fem. Vi tog en taxi upp till Ålidhem och vi fortsatte efterfesten hemma hos mig till kl 06.

Idag har jag varit rätt trött, och har hur mycket som hellst att göra till imorgon. Har seminarium kl 08 och har 5 frågor jag måste göra tills dess. Måste börja med det nu!

Kram

Hockey imorgon

Vad och hämtade biljetten när jag var och handlade, så imorgon blir det hockey för hela slanten.
Sen på kvällen blir det schalgerkväll hos Liza, ska bli gott med lite vin.

Nu ska jag hålla tummarna för Anja, snegla lite på Let's Dance och kanske kolla på nån film.

Kram

Glamour, duscha sen handla

Ska kolla på Glamour nu, sen ska jag ducha för jag luktar inte så gott just nu.. Måste fara å handla sen, frukost till imorgon och så lite godis till ikväll. :)

Frukost: Lättfil med müsli
Middag: Americanasoppa

Motion: Motionsrummet på IKSU (543 kcal)

Grötfri dag

Frukost: Fil och müsli
Lunch: Pasta med pesto
Mellanmål: -
Middag: Hemmagjord hamburgare med bostongurka och ketchup

Motion: Stepmuskel

Stepmuskel

Kom precis hem från ett stepmuskel-pass. Måste börja gå på det oftare, svårt bara när Pernilla inte kan gå på det pga. sina knän. Men vi får göra så att jag går på step en gång i veckan och hon går på spinning en gång i veckan. Jag går inte på spinning, jag hatar spinning! Det är så sjukt tråkigt, dålig musik oftast och så sitter man bara där och trampar.. Nä det är verkligen inte min grej. Det är mycket roligare med step/aerobic, idag var det lite schlagertema och det gillas. :)

Varför måste radio Rix spela sönder Markoolio & Linda Bengtzings låt? Jag gillar den, men börjar bli trött på den pga. Rix. Har har igång radion i max 30 min sammanlagt idag, och de har spelat den två gånger. Samma sak gäller Markus Fagervalls låt, de spelar den h e l a tiden. Suck.

Hockey

Ser ut som att det blir att gå på hockey på lördag, kul! Ska till Skellefte med David och hans badmintonpolare och kolla på när Lule spöar Skellefte. David skulle bara ringa och kolla att det fanns plats kvar i bilen.

73563-33

Renhållningslagen

Seminariet idag var hur lugnt som hellst, hade förberett mig för mycket faktiskt (kors i taket!).
Vi träffades med gruppen två timmar före och finslipade våran PM som skulle lämnas in före seminariet. Uppgiften var att ur ett förvaltningsrättsligt prespektiv analysera en tidningsartikel. Vi valde en artikel som kom nån vecka sen och handlar om sophämtning i Skellefteå kommun, och i artikeln hade de citerat 4§ renhållningslagen. Våran slutsats var att :

"Vi anser att kommunen inte uppfyllt sin bortforslingsskyldighet med tanke på det oskäligt långa avståndet X hade till sitt uppsamlingsställe. En kommunmedborgare bör kunna ställa krav på kommunen att de ska kontrollera att bortforslingsskyldigheten uppfylls.

Artikeln beskriver i korthet vad det är som har hänt. Den berättar kort om utgången i både Tingsrätten och Hovrätten, samt kommunens inställning i frågan. 4 § Renhållningslagen citeras i sin helhet, vilket vi tycker ger ett sakligt intryck då det är en väsentlig paragraf i sammanhanget. Vår samlade bedömning är att artikeln belyser rättsläget korrekt."

På seminariet framkom att renhållningslagen upphävdes 1999 och att reglerna numera finns i miljöbalken. Rätt pinsamt att vi inte märkte det. Vår slutsats om den "korrekta artikeln" ändrades till det motsatta. Dåligt av oss, och dåligt av tidningen (
Norra Västerbotten) att publicera 8 år gammal lagtext!

Mellanmål: Skinkfralla på skolan
Middag: Sweet & Sour kyckling med ris
Motion: Vilodag

Duktig skådespelerska död

Johanna Sällström hittades död i sin lägenhet strax före midnatt i natt.

Jättetråkigt, gillade verkligen henne.

Bygdsiljum

Juridiska föreningen ordnar en resa till Bygdsiljum nästa tisdag då det är studentsportardagen. Har en grej jag måste göra den dagen men det går att avboka, vore jättekul att åka dit! Är jättesugen på att åka bräda!

Härligt slut i kroppen

Är härligt slut i kroppen efter träningen idag.
Desperate housewives fortsätter idag, det har jag serr framemot! Blir alltså en TV-kväll ikväll för mig.
Seminarium imorgon, är inte helt färdig med förberedelsena men vi har det inte förän klockan 15 så jag hinner. På torsdag är jag helt ledig och på fredag har jag en föreläsning på förmiddagen. Ganska lugn veckan m.a.o, men jag har en hel det att göra ändå.

Mellanmål: Banan
Knäckebröd med makrill i tomatsås
Middag: Mexicanasoppa

Motion: Body pump

Rapportering

Tänkte börja med att rapportera här vad jag sysslar med dagligen vad gäller mat och motion.
Får se hur länge det håller i sig men ska försöka vara duktig och uppdatera dagligen så ni får se hur nyttig/onyttig jag är. Som ni kommer att märka är jag rätt pank just nu, så det blir väldigt ekonomisk mat. :) Är egentligen inte pank, men försöker spara lite pengar till New York-resan som förhoppningsvis blir av till påsken.

Mellanmål: Banan
Middag: Biffwok (från ICA)

Motion: Promenad 62 minuter lugnt tempo

(Rapporten från Vinge-veckan kommer i veckan, nu ska jag slöa lite.)

Hemma

Nu är jag hemma i Umeå igen. Kommer att bli ett långt inlägg där jag berättar om allt jag varit med om i veckan, hinner inte göra det nu för jag måste sova. Kan bara säga att nu har jag två olika spår jag är inne på karriärsmässigt, antingen blir jag kronofogde som jag tidigare funderat på, eller så ska jag bli advokat och gärna jobba på en fullservicebyrå som Vinge. Dom lyckades verkligen sälja in sig hos mig under veckan som gick.

Vilka är på en Schlagerkväll på lördag? :)

Stockholm i 9 dagar

Ikväll åker jag iväg till David igen, eller inte ikväll utan om en timma. Kommer att bli stressigt som vanligt men har inte missat nåt flyg än så varför skulle det hända idag. *ta i trä*
Nästa veckan är "Vingeveckan" och jag kommer att vara supernervös på måndag då det är första dagen. Nervositeten går förhoppningsvis över fort och jag hoppas att det kommer att vara lärorikt! Har inte läst igenom allt material än, men hinner göra det i helgen. David måste jobba lite så då kan jag också passa på. Nu måste jag packa!