Lägga ner?

Funderar på att lägga ner bloggen, är ju aldrig här längre och skriver. Jag har för mycket att göra helt enkelt, och när jag är ledig vill jag vara helt ledig och inte sitta framför datorn. Nya terminen, termin 8, har börjat och två veckor har gått. Jag läser dubbla kurser under de första 10 veckorna, företagsbeskattning och medierätt. Skulle läsa bolagsrätt istället för medierätt först, men det hade blivit för tufft. Jobbar ju två kvällar i veckan också vilket tar en hel del tid från skolan. Fick förresten resultatet av kursen allmän rättslära som jag läste före jul, och det gick superbra. :) Nästa tenta är om 3 veckor ungefär, i rättsinformatik. I Stockholm läser de den kursen termin 2 och i Umeå läser man den inte alls, så jag fick ta och läsa den förra terminen (termin 7 alltså). Tentan var samma dag som hemtentan i allmän rättslära skulle in, så jag hoppade den och gör omtentan istället.

David har haft influensa i veckan, han har varit hemma från jobbet sen i tisdags. Jag har varit lite förkyld sen torsdag förra veckan, men inget som jag behövt stanna hemma för. Rätt irriterande att bara vara lite sjuk, man kämpar på som vanligt men är lite tröttare än vanligt och kan inte träna vilket gör att man blir ännu tröttare. Jag satsar på att kunna träna nästa helg, hoppas.

I helgen har jag bara tagit det lugnt, har varit på stan lite (läs Fältan) både i fredags och igår. Köpte dock inget kul denna gång.

Igår skulle vi gått på fest hos två av David arbetskompisar, fest med James Bond-tema. Kunde inte gå eftersom David, trots att han är på bättringsvägen nu, varit borta från jobbet i veckan. Hade varit kul, men rätt skönt att inte behöva gå ändå för jag hade inte fixat någon outfit att ha på mig.

Imorgon ska jag på seminarium hos Ernst & Young som handlar om mervärdesskatt (moms). Ska sätta igång och plugga här snart, kan ju inte komma dit oförberedd precis. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback