Rättegångsspel , London m.m.

Hade rättegångsspel igår med insolvenskursen. Själva spelet handlade om återvinning i konkurs och jag var med i kärandelaget. Har varit mycket att förbereda före spelet och det var väldigt skönt igår när det vad gjort. Tentan i insolvenskursen är om 2 veckor, skönt att kunna koncentrera sig på den nu.

Har börjat läsa nationalekonomi för två veckor sen, kursen är bara 4 veckor alltså två veckor till. Väldigt svår kurs med en massa diagram och shit, men det ska väl gå bra. Kurslitteraturen är på engelska, mindre kul. Tentan är samtidigt som insolvenstentan så jag hoppar över den och tar en omtenta istället. Kan ju inte befinna mig på två ställen samtidigt.

Har inte fått tillbaka tentan jag skrev för två veckor sen i rättshistoria. Brukar tydligen ta 3 veckor att få tillbaka tentorna här, lång tid.

Pernilla kommer hit och hälsar på om 2 veckor, hon kommer samma dag som jag tentar. Ska bli så kul! :)

Som jag tidigare skrev så har jag börjat jobba två kvällar i veckan, kul med lite paus från studierna. Jag jobbar måndagar och tisdagar, det medför att jag är rätt slut på onsdag morgon men jag vänjer mig nog snart. Är helt ledig på helgerna vilket är skönt.

Vad har hänt mer? Var inte ut förra helgen, provjobbade även då på lördagen. David vad ut då och jag skulle möta upp dom, men de satt i en källare och jag fick inte tag på honom när jag slutade så jag for hem. Skönt ändå för jag var rätt trött. Jag var inte ut helgen före det heller, var så trött då efter tentan och uppsatsen att jag ville bara vila. Så sist jag var ut var när Umejuristerna var här för tre veckor sen. Det ska det bli ändring på i helgen, imorgon blir det utgång. :)

Har fixat en biljett till Melodifestivalens final nästa år, biljetterna släpptes igår och tog slut på några minuter. Jag bokade dock genom
klubbens hemsida. Ska bli spännande att se vilken plats jag fick, tog dyraste biljetten. Ska även bli spännande när de går ut med vilka artister som kommer att vara med. Hittills har de ju bara gått ut med låtarna, vilket i och för sig avslöjar en del. 

Bjuder på några bilder från London, har inte hunnit skriva något om det och nu var det ju snart en månad sen vi var där. Det var i alla fall superkul där, jag har som sagt aldrig varit där tidigare. Vi bodde jättecentralt vid Marble Arch och Oxford Street. Jag gick runt och turistade en hel del, både med David och själv. Var runt till de flesta stora turistattraktionerna faktiskt, bl.a. Londonbridge, London Eye, Big Ben, Buckingham Palace mm. Var även på en marknad och ett Star Wars-museum vilket var coolt som fan! Blev en hel del shopping också, spenderade en hel dag på Oxford Street. :) Köpte en svart Guess-väska, inte den som jag kollade på här hemma före utan en annan modell. Är jättenöjd med den! Den var rätt dyr ändå men det är det värt, 1270 kr tror jag den gick på. Sen köpte jag ett silvrigt halsband med en medaljong på, och en till liten väska på Primark, superbilligt! David köpte lite kläder åt mig därifrån också, en grå tunika och två olika rockiga t-shirtar. Davids mamma köpte en väska åt mig från en marknad hon var på, en "I'm not a plastic bag"-väska. Blev jätteglad för jag ville verkligen ha en sån, och hon hittade den för ett bra pris. Köpte även en snygg termosmugg på Starbucks som jag har använt väldigt mycket här hemma, bra köp! Blev att köpa några sjalar också, en vit, en svart och en lila. Dom är inte med på bilden nedan, det är inte heller Gucci-plånboken jag köpte (för 10 £).



En av mina favoritaffärer, tänkte köpa en väska där före jag hittade Guess-väskan.


Jag står och funderar vars vi ska härnäst.



Bra bild på mig, mindre bra bild på David. :)
Varför blir det alltid så?

Vi sitter i alla fall och äter lunch vid Spitalfields-marknanden dag 1.
Notera att jag sitter i t-shirt, utomhus. Det var superfint väder hela tiden vi var där, kring och över 20 grader varje dag. Och det regnade knappt nåt!


Fint och engelskt.



Vilken skönhet! (not)


David brevid en nedfrusen Han Solo på Star Wars-museet.


Yoda.


Darth Vader fäktas med ett barn. :)


David med London Eye och Star Wars-museet i bakgrunden.


Minnesplats för Diana och Dodi i Harrodsvaruhuset.
Gillade verkligen Harrods, men det var inte så plånboksvänligt. Köpte bara en Donut där från Dunkin Donuts. :) I matavdelningen hade de en pizzeria där pizzabagaren stod och sjöng vacker opera samtidigt som han bakade pizzor. Coolt! Var även en operasångerska som stod sjöng i en balkong högst upp vid den egyptiska rulltrappan.


Libanesisk restaurang som vi åt på både första och sista kvällen. Supergott!
Åt en hel del god mat, och blev även ett och annat pubbesök. ;)


Jag i en engelsk telefonkiosk. :)
Det var en hälsofara där inne, men vad gör man inte för ett roligt kort, haha.



Shoppingresultat, sjalarna och plånboken är inte med på bilden.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Kul shopping i London! Jag vill oxå åka dit. Men inga pengar som vanligt. Lycka till med allt du gör. Hoppas du får över tid till att rå om dig själv.
Kram.

2007-10-20 @ 17:36:33
Postat av: Madde

Vad kostar guess väskorna ungefär i Usa?
om du jämför med här i stockholm?

Mvh

2008-01-14 @ 15:06:20
Postat av: IdaMaria

Jag vet inte riktigt, men jag har hört att de kostar ungefär hälften av vad de kostar här. I alla fall med den låga kursen som är nu.

2008-02-03 @ 11:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback