Oktober

Det har gått och hunnit bli oktober, löven faller och det börjar bli lite kallt även här i huvudstaden.

Länge sen jag skrev här, men jag har haft väldigt mycket att göra. Förra veckan var hektisk! På måndag var det inlämning för PM i romersk rätt, värd 25% av betyget i kursen rättshistoria. På fredag var det tenta på resterande 75% av kursen. Mycket pluggande förra veckan alltså. PM:an blev jag inte helt nöjd med, men det blir jag sällan. Tentan tror jag gick ganska bra faktiskt. Mina redogörelser för de olika metodlärorna (naturrätt, neo-naturrätt, historiska skolan, begreppsjurisprudens) kan de inte klaga på. Mina analyseringar däremot vet jag inte hur det kommer att bli bedömda, men godkänt måste jag få. Första juridiktentan jag skriver i Stockholm och jag vet inte hur hårda de är med rättningen.

Fredag eftermiddag och hela lördagen tog jag det lugnt och bara nöjt av att vara ledig. På söndagen var det dags att plugga igen, denna gången inför rättegångsspelet vi har i insolvensrättskursen om två veckor. Jag är kärande och vi ska lämna in en stämningsansökan senast onsdag. Mycket att göra åter igen alltså.

Idag på förmiddagen har jag varit i skolan och förberett stämningsansökningen med min grupp, och på eftermiddagen var det kursstart för nya kursen på termin 7. Jag ska nu läsa nationalekonomi i fyra veckor och jag känner att det inte riktigt är min grej. Jag förstod i princip allt läraren gick igenom under de 4 timmar vi hade idag, men en kvart före vi skulle sluta blev jag totalt lost. Jag förstod inte riktigt formlerna om efterfrågans priselasticitet, men det var nog inte bara jag som hade problem med det. Det löser nog sig, det brukar det göra.

Sökte några jobb i lördags, och tio minuter efter jag skickade in ansökan ringde de från ett ställe och ville att jag ska komma och provjobba. Ska göra det imorgon, hoppas det går bra. Går det inte bra är det inte hela världen, jag behöver inte jobbet egentligen utan jag vill bara göra något annat än att plugga hela tiden. Går det inte vägen imorgon ringde ett annat ställe idag som också är intresserade av mig.

En Londonrapport kommer snart. :)

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hoppas det gick bra på tentanför dig!!!!

2007-10-10 @ 10:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback