Låtarna 7-12


07. Slovenien

Vad denna låt har i finalen att göra förstår inte jag. Den borde inte ha någon chans
ikväll, men samtidigt så trodde jag inte att den ens skulle ta sig till final.




08. Ungern
Riktigt bra blueslåt, men jag tror inte att den kommer att vinna.
Den är lite för lugn och ointressant.




09. Litauen
Vinner inte.




10. Grekland
Går runt och nynnar på denna låt hela tiden, den har verkligen fastnat i min skalle. Den är bra, och man hör att det är Grekland, sånt gillar jag. Synd att Grekland och Turkiet båda sjunger "Shake it up" i refrängerna, men jag tycker ändå att Greklands låt är vassare än Turkiets. Kan gå riktigt bra för Grekland om scenframträdandet är bra. Scenkläderna (klicka på bilden) var dock inte så heta.




11. Georgien
Bra för Sverige att denna Ray of light-inspirerade låten är före.
Tror inte denna vinner, men den är ganska fin.



12. Sverige
Håller tummarna. Det kan gå vägen!


(Bilder från SVT.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback