Utflykt

Nu är jag hemma i Umeå igen, och jag är hur trött som helst. Kom hem sent igår, hade en massa att göra så kom inte i säng förrän halv ett. Skulle upp klockan 07 men det gick inte, men klockan 09 tvingade jag mig upp. Skulle förbereda seminariet vi har i eftermiddag, men förstår inte riktigt vad jag ska göra? Ska träffa gruppen klockan 13 som tur är.

Lugnt och skönt i Stockholm i helgen. På torsdag tog jag det mest lugnt när David var och jobbade, men jag var ut och sprang lite på Gärdet i alla fall. På fredag var jag och shoppade lite på Fältöversten, annars hände det inte så mycket då heller. På lördag var vi på utflykt till Strängnäs och körde hem till Davids mamma i Täby via Enköping. I Täby blev vi bjudna på god middag och efter det bar det av hemåt. Blev en lång utflykt, vi var hemifrån från 12-22. Strängnäs var en lustig stad, det verkade vara väldigt stökigt där. Det första vi såg var några alkisar/knarkare som slogs, sen sprang det runt folk med ölplattor och skrek. Klockan halv tre på eftermiddagen... Hade stora problem att hitta någonstans att äta lunch där, blev till slut varsin baguette från ICA. Allt de hade var nämligen antingen pizza eller grillmat, och det ville vi inte ha.
Igår var vi på en tre timmar lång promenad i stan, underbart vårväder. Flyget hem skulle gå 19:45 men det var en halvtimma sent.

Har kollat lite på vad jag ska göra till hösten och det är svårt. Kommer jag in i Stockholm måste jag läsa någon kurs extra förutom de obligatoriska för annars blir det bara 17 poäng för mig den terminen. Skulle söka företagsekonomi 1 men det gick inte via hemsidan för jag har tydligen redan sökt nåt till hösten? Skumt, måste kolla upp det. Ska läsa företagsekonomi för det finns bara 10-poängskurser i juridik på hösten. Kan inte läsa 27 poäng juridik på en termin, då blir betygen lidande. Då är det bättre att läsa företagsekonomi och bara satsa på att få godkänt i det. Får ta igen de 3 poängen jag missar under vårterminen istället, då går två 5-poängskurser. Men, jag lär ju inte komma in i Stockholm så detta är egentligen ett icke-problem. Här i Umeå vet jag precis vad jag ska söka för kurs.

Nu ska jag äta lite lunch och sen cykla iväg till skolan i vårsolen. (+11,4 grader)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback