* Schlagerfinal *

Åter hemma i Umeå och det är mycket att göra här som vanligt. Vi hade ett seminarium idag, har ett seminarium imorgon och efter det har jag "bara" en sak att koncentrera mig på i veckan. Vi ska skriva ett individuellt genus-PM som ska vara färdigt på fredag. Har valt en artikel jag ska analysera men har inte börjat skriva än. Bara jag väljer hur jag ska begränsa mig borde det inte vara några problem att börja skriva, men känner mig rätt stressad över det ändå.

Min schlagerhelg i Stockholm var över förväntan. Kom dit på onsdagkväll, på torsdag satt jag hemma hos David och försökte plugga lite men det gick sådär. David var tvungen att jobba hemma på kvällen vilket inte var så kul, men det var skönt att få ta det lugnt. På fredag kom Erika till Stockholm och vi gick en sväng på stan. Fikade en snabbis med Tommy som kom ner på eftermiddagen. På kvällen hade jag och David myskväll med god mat och vin.
Lördag, röstade på finska ambassaden på eftermiddagen och efter det var schagerfesten igång. Förfest hemma hos David med Erika, Tommy och två tjejer till från Umeå (hjärnsläpp - minns inte deras namn nu). Vi drack lite drinkar och åt pizza, sen bar det av mot Globen. Det var hur kul som helst att se finalen live, det ska bli en årlig tradition. Röstade på Måns som tyvärr inte vann, men The Ark var också bra. Efter finalen bar det av till Blue Moon Bar där det blev en hel del dans, öl och schlager. Kom hem till Umeå på söndagkväll och det var lika tråkigt som alltid att måsta åka ifrån David. :(

Längtar till helgen då jag bara ska vila och träna, underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback