Schlager och riksdagsval

Åker till David idag! :)

Har fixat allt jag skulle fixa före jag åker, måste bara packa ner lite kläder. Kommer att måsta ta med en massa böcker för jag ska sitta och skriva PM när David jobbar. Har två stora seminarium nästa vecka som jag också måste börjar förbereda lite.

På lördag är det Globen och melodifestivalsfinalen som gäller. Kommer att bli så kul, ser verkligen framemot det! Har svårt att bestämma mig vilken låt jag ska rösta på, antingen Måns eller The Ark tror jag. Kommer nog inte att bestämma mig förrän i Globen när de framträder, och förhoppningsvis går det att ringa och rösta då. Sitter och lyssnar på låtarna nu och har beslutsångest. Tror att The Ark har större chans till framgång i Helsingfort jämfört med Måns, men det beror också på hur scenframträdandet är. Kanske blir en lugn låt som vinner? I sånna fall håller jag nog på Sonja Aldén, av de lugna låtarna alltså. Sarah Dawn Finers låt är också mysig. Sebastian och Andreas Johnson håller jag inte på. Sanna Nilsens låt är ok, men gillar inte henne och den skulle inte funka internationellt tror jag. Vi får se vad som händer. Kom ihåg att spana efter mig i TV-rutan. ;)

Mormor ringde igår och berättade vem jag ska rösta på i Finlands riksdagsval. :) Är inte alls insatt så röstar som mormor vill. Röstar på en man från norra Finland som mormor känner sen länge tillbaka. Han är tydligen EU-parlamentariker och väldigt duktig, mormor är säker på att han kommer att bli invald. Röstar på Finska Ambassaden i Stockholm som lägligt nog ligger nära David på Gärdet. Kan ju rösta i Umeå också, men röstningen startade idag och jag har haft fullt upp här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback