Mystiskt paket

Fick en lapp från Posten idag att jag har fått in ett paket. Det konstiga är att jag inte beställt nåt. Ska bli spännande att hämta ut det, kan ju vara nåt jag glömt att jag beställt.

Jag har tagit tag i träningen igen efter "juluppehållet" och det känns bra. Igår var jag på IKSU och brände fina 500 kalorier genom att gå, springa och cykla. Idag gick jag till och från stan i det underbara soliga men något kalla (-16) vädret. Hade tänkt gå på Afro power dance idag men jag är nöjd för idag i och med promenaden.

Var hos David i förra veckan torsdag till måndag. Äntligen fick dom lite snö och vinter i Stockholm också! Vi hade en väldigt lugn och skön helg. David har tänkt köpa en ny bil så på lördagen var vi och kollade på bilar. Den han fastnade mest för var BMW 120, och skulle det bli en sån han till slut köper skulle då inte jag klaga. :) Den är dock ganska dyr och det tål ju att fundera på om det är värt det. Lär inte bli något bilköp förän till hösten så han har ett tag på sig att fundera och köra runt i sin lilla Ford. :)
På söndagen hade vi en riktig mysdag då vi tog en promnad hemifrån David till Gamla Stan, vi gick rakt ner till Djurgården och följde vattnet därifrån till Slottet. Vi hittade en mysig restaurang i Gamla Stan som tidigare varit ett häkte vars vi lunchade, mumsig Gulaschsoppa. Sen tog vi tunnelbanan hem och köpte med oss lite godis. Väl hemma så låg vi och läste under duntäckena ända tills det var middagsdags. Kvällen avslutades med en film.

Väldigt lite undervisning denna vecka, hade ett seminarium i måndags och har en föreläsning på fredag. Ganska skönt med en mjukstart efter det hemska tentapluggandet. Tentareslutatet borde komma snart förresten, jag hoppas hoppas hoppas men tror tyvär inte att jag lyckades denna gången. Det kändes bra efter tentan men nu i efterhand har jag insett att jag slarvade en massa och det kostar dyrbara poäng. Men jag hoppas fortfarande.

Nu ska jag kila iväg till Posten och hämta mitt mystiska paket, eller som Göran i korridoren sa "det är säkert en jättestor räkning". :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback