A-kassa

Fick idag ett inbetalningskort från a-kassan, 366 kr för januari månad.
Vet inte hur jag ska göra, om jag ska stanna kvar i a-kassan eller om jag ska gå ur den nu när det blivit så dyrt. Jag uppfyller inte det nya arbetsvillkoret och eftersom de tagit bort studerandevillkoret så kommer jag inte att få någon a-kassa.

Det nya arbetsvillkoret: man måste ha jobbat 80 timmar per månad i 6 månader inom en ram på 12 månader, eller så ska man ha jobbat 480 timmar under 6 månader, minst 50 timmar/månad.

Enda anledningen till att stanna kvar vore i hopp om att de kommer att ändra villkoren tills jag studerat färdigt. Det kan ju även vara så att jag kommer att arbeta nog mkt för att arbetsvillkoret uppfylls, men det känns inte så troligt att jag skulle jobba så mkt under så lång tid då jag är heltidsstudent.

Vad ska jag göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback