GLAD

Åh jag är så glad idag, och det började redan igår. :)

Gladorsak nummer 1:
Min bror klarade teoriprovet till körkortet idag! Han har haft lite svårigheter med det, men nu gick det hur bra som helst.

Gladorsak nummer 2:
De la ut tentafacit på sommarkursens kurswebb. Jag hade 11 rätt av 20 och alltså godkänt! :)Det krävdes 10 poäng för G så det var inte så mycket till godo. Hade man över 15 poäng fick man VG, men jag är så sjukt nöjd med mitt G. Har inte fått det bekräftat av institutionen än, men det borde verkligen stämma.

Gladorsak nummer 3:
De ringde mig från Stockholms universitet och sa att jag blivit reservantagen till kursen "Insolvensrätt och sakrätt". Det var inte helt säkert att jag fick gå den eftersom jag läser termin 7, i Stockholm läser man specialkurserna termin 8. Men eftersom jag bara läser 17 poäng (25,5 hp) under hösten så får jag läsa den! Jag är så glad, och det ska bli sjukt kul och intressant. Nu är jag 100% nöjd med att jag valde Stockholm över Uppsala, var ju inte säkert att jag skulle få någon plats på kursen.

Gladorsak nummer 4:
Inte så farligt mycket jag behöver komplettera i och med mitt byte av studieort. Ska läsa en kurs på 4p (6hp) i rättsinformatik som är december-januari. Sen måste jag komplettera processrätten då de i Stockholm läser 13 p processrätt. Mitt betyg är säkrat, måste bara komplettera de 3 poängen jag saknar. Och det kan jag göra i vår så det inte blir så mycket nu.

Gladorsak nummer 5:
Vann 25 kronor på en trisslott igår, haha.

Nu är jag registrerad och klar att börja höstterminen på måndag, ska bli så kul! Det är ytterligare en gladorsak (nummer 6), att skolan börjar alltså. Det enda jag glömde fixa idag var ett registreringsbevis så jag får SL-kortet rabatterat, men det tar jag nästa vecka. Kortet börjar ändå inte gälla förrän den 1 september.

Lunch nu!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hejsan och GRATTIS!
Vad går du på när du är så himla effektiv?
Jag har en glad orsak med! jag har fått ett bröllops serverings jobb(13timmar) i Esbo! Bra betalt med! Men halva lönen går i skatt.:(
De pengarna ska gå till Nästa års ROSKILDE FESTIVAL!
Hänger du med???
Lycka till med studierna!!

2007-08-23 @ 19:40:52
Postat av: Pernilla

Nyfiken kan du vara! =) Kan inte skriva så mycket här så många som snokar ju! Åhh snart åker jag utomlands, kommer bli sååå skönt!

2007-08-24 @ 07:49:23
Postat av: Miss Jurist

Härligt med flyt! Lycka till med pluggandet här i Stockholm! :)

Postat av: julia

åh vad det är roligt med sånna "gladdagar" :)

2007-08-25 @ 14:20:01
URL: http://jagochjulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback