Förhandsvisning "Ett öga rött"

Var på förhandsvisning igår, filmen som visades var Ett öga rött. Filmen visades i biografen Park vid Humlegården. Har aldrig varit där tidigare, det var en jättefin gammal biograf.
Filmen är baserad på en bok och handlar om en ung kille som är född i Sverige med Marockanska föräldrar. Den handlar om hans liv, hur det är att bo i ett land som inte riktigt känns som "hemma",  förorten/stan och kärleken. Filmen är en bra ungdomsfilm, jag ger den en stark trea i betyg (av fem möjliga). Den hade fått fyra i betyg men den var tyvärr lite för seg i mitten för det. Filmen har premiär den 7 september.

Tack Vecko-Revyn för biljetterna!

image168

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback