Sista dagarna i NY

Blir en snabbversion av de sista dagarna nu, orkar inte skriva mer och ni lär ju inte orkar läsa heller. :)
Hittade till sist en bra jeansaffär (Levi's store) och blev stolt ägare av två par jeans för sammanlagt 900 kr. Rena rånet. Köpte varsin Guess-klocka åt mig och David för pengar jag fått av mina föräldrar. Pengarna var egentligen till David som examenspresent, därför jag köpte klocka åt honom för dom. Jag köpte även ett par sneakers till, så i skoväg blev det ett par Puma och ett par Adidas för mig för 600 kr sammanlagt. David köpte även han två par skor i en affär i Chinatown. Var även och strosade runt i Little Italy och East Village före vi stupade i säng utan middag.

Sista hela dagen i NY besökte vi Chrysler Building, FN-huset och Empire State Building. Promenerade runt i Meatpacking District vars bl.a. Stella McCartney har sin affär och kikade även lite i Soho. Till middag blev det världens godaste hamburgare och kvällen avslutades på den baren som vi var på första kvällen, snacka om att knyta ihop säcken. :)

Hemresan gick bra, inhandlade den obligatoriska tax free-spriten och även en Lancome-mascara på flygplatsen. Blev en "Fatale" denna gång, har inte provat den tidigare men Lancomes mascaror brukar vara bra. Har inte öppnat den än men så fort jag gjort det kommer en rapport om hur den är.


                              
Miljarder taxibilar                      Broadway                              Chinatown



                                     
Utanför FN-huset                    Chrysler Building           På flygbussen, trötta men glada



Ni som inte varit i New York: Åk dit! Det är en otrolig och obeskrivbar upplevelse. När vi åkte dit hade vi inga "måsten" utan vi tog dagarna som de kom och hamnade på en massa bra ställen av slumpen. Jag tycker att det var ett bra sätt att uppleva det "riktiga" New York, men vill man planera allt i minsta detalj kan man ju även göra så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback