Fortsättning på äventyret i New York (Måndag)

Vi åt frukost på en Deli som låg i samma kvarter som hotellet, det var jättegott och vi kom att äta där varje morgon. Efter frukosten begav vi oss ut på en promenad och hamnade på Macy's, som låg nåt kvarter från oss. Det är världens största affär och man blev helt yr av att gå in där. Jag köpte ett pennfodral och hade tänkt köpa jeans, men jag hittade inga. Det gjorde däremot David som köpte hela 4 (!) par. Jag hittade ett par sneakers istället på LadyFootLocker som låg utanför Macy's som David köpte åt mig, tack. :)
Lunch åt vi på en Deli som låg nära Macy's och det var hur gott som helst, förstår inte varför det inte finns sånt i Sverige? Kanske finns någonstans i Stockholm i och för sig, måste undersöka det närmre.

                                              
Lunch på Deli.                                                 

Efter lunchen åkte vi ner till Ground Zero där World Trade Center tidigare stod. Det byggdes för fullt där, det ska bli ett torn som är lika högt som WTC var och det ska heta Freedom Tower.
Gick in på en outlet-butik som låg vid Ground Zero, Century 21. Det fanns hur mycket som helst där och hur billigt som helst. Hittade dock inga jeans där heller och jag var för trött för att börja prova annat.

Gick därifrån ner till Battery Park för att ta gratisfärjan över till Staten Island. Anledningen till att vi ville åka med den färjan var att den åker förbi Frihetsgudinnan. Frihetsgudinnan var liten, men det har jag för mig att jag hört att folk sagt. När färjan vände och åkte tillbaka till Manhattan hade det hunnit bli mörkt och vi fick se den underbara Skylinen med alla husen upplysta, väldigt vackert var det.

                                         
Staten Island Ferry                                           Frihetsgudinnan



                                           
New York Skyline                                               David på färjan


På kvällen hamnade vi på Time Square igen, åt pizza till middag på en sportbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback