Träna idag

Jag vill gå och träna idag!!!
Har sittning ikväll och då kommer det att slinka ner en massa alkohol och andra onyttigheter, känns bättre om jag får träna innan. Men icket. Har fortfarande ont i halsen. :( Jag kommer aldrig ihåg hur det är det där med träning och förkylning, så kollade upp det på nätet. Så här stod det:

Du ska INTE träna om du har hosta, feber och ont i halsen. Känner du en extrem trötthet ska du också vara försiktig, eftersom det kan vara tecken på att du har en infektion i kroppen. Är du bara lite snuvig, men känner dig frisk i övrigt kan du träna lite lugnt – men lyssna noga på kroppens signaler. Vila mycket, drick mycket och ät rejält med frukt som apelsiner för att hjälpa kroppen att bli frisk igen. Sen när febern är borta och du känner dig piggare börja lugnt med promenader, känns det okej och kroppen reagerar normalt så kan du sakta öka träningen igen, men låt det ta tid och pressa inte dig för hårt efter sjukdom.

Eftersom jag inte har eller har haft någon feber så verkar det ju som att jag kan ta en promenad i alla fall?  Ska fundera på det. Nu ska jag i alla fall äta frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback