Dags att skriva lite här.

Jag som tänkte bli en seriös bloggare och skiva här i stort sett varje dag, men det gick inte så bra med den planen. En månad sen jag var in här och skrev sist, då var det två veckor kvar av sommarlovet.

Var i Gbg några dagar till efter att jag skrev här, sen for vi upp till Stockholm. Pernilla var och hälsade på och vi hade svinkul. Massa utgångar med olika temor. :) Första utekvällen var det snobbtema och vi gick på Café Opera och blev bjudna på champagne. Andra utekvällen var det rocktema och vi var på Da Baser och Anchor. Tredje kvällen var bäst, då hade vi schlagertema. :)) Vi var på Golden Hits och dansade som bara den, roligaste utekvällen i år efter min 25-årsdag (som oxå gick i schlagerns tecken). Efter att Pernilla for hem hade jag en veckan kvar av sommarlovet, var en massa mys då och en del shopping.

Åkte upp till Umeå i bil med Anneli från klassen, kul med Madonna-allsång. :) Fick världens ångest när jag såg "Välkommen till Umeå"-skylten. Känns som att jag redan gjort detta alltför många gånger, alltså ny termin, nytt folk i korridoren och så vidare. Orkar inte! Men det känns lite bättre nu ändå. Ångesten berodde mkt på att vi läser företagsekonomi just nu, orkar inte engagera mig i det. Jag valde ju juridik, inte ekonomi. Hmm, nåja kommer nog att ha en del nytta av det senare i livet kanske. Bara två veckor kvar av ekonomikursen nu, vi hade sen sista föreläsningen idag! :)

Kom hem från Stockholm imorse, var där sen i torsdags. På fredagen jobbade David, jag satt hemma och pluggade. På kvällen blev det japansk mat och bio. Såg filmen "Bilar", se den! Den var svinbra. Efter filmen var vi och tog några öl på en trevlig irländsk pub.  På lördagen shoppade vi hela dan, eller David shoppade och jag försökte shoppa liten men av någon konstig anledning så hittade jag inget. På kvällen for vi på inflyttningsfest hos Erik och Josefine, det var riktigt trevligt. På söndagen hade vi en riktig mysdag med lång promenad i stan, middag och film hemma. Jacob och Louise var och hälsade på en snabb sväng, kul att se dom.

Imorse gick mitt plan kl 08.10, flygbussen gick 07.00. Var på centralen med t-banan kl 06.55 så fick springa med all packning till bussen, men hann precis som tur var. Hade inte varit någon enorm katastrof om jag hade missat den, men onödigt att lägga ut mer än de 49 kr bussbiljetten kostar. Åkte direkt från flygplatsen till skolan och gick på föreläsning. Missade de två första timmarna men jag fick kopiera Pernillas anteckningar vilket var supersnällt. Första timmen var det bara repetition så det var lungt.

Ikväll blir det att plugga och förbereda inför veckans seminarier, men måste vila lite först. Kommer nog att kolla på nån film oxå tror jag, mest troligt "Deuce Bigalow - European Gigolo". :) Måste handla lite oxå, har ingen honung vilket jag behöver för min förkylning. Var bara lite förkyld när jag åkte ner men det blev mkt värre efter lördagens festligheter (läs cigaretter). Ska nog köpa en sallad också, har inte ätit lunch än..

(kilar iväg till ICA)

Puss till min David, saknar dig! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback