Jag blir galen!

Sitter och pluggar, försöker lösa en övningsuppgift vi har tills imorgon. Det är sammanlagt 12 uppgifter av varierande storlek. Jag har suttit nu i ca. 3 timmar och jag har löst en uppgift och håller på med nummer 2. Den är helt omöjlig, fattar ingenting. Handlar om aktier och bl.a. inlösenrätter. Fattar inte vad en inlösenrätt är så då är det lite svårt... Eller jag fattar ungefär vad det är, men tanten i uppgiften säljer sin inlösenrätt och då slår det knut i hjärnan på mig. Hur ska jag få reda på vad en inlösenrätt är värd? Måste veta det för att se om hon ska kapitalbeskattas när hon säljer iväg rubbet. Surfar runt på skatteverkets hemsida men hittar inget...
Jag hade tänkt handla och träna idag, får se vad jag hinner.Ska smita iväg och handla nu snart i alla fall, måste ha en paus. 
(suck)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback