Tvättid

Nån hade snott min tvättid idag, igen!? Tog som vanligt ut tvätten och skrev en arg lapp. Efter ett tag kom en kille å ringde på min dörr och undrade varför jag tagit ut hans tvätt. Det visade sig att han alltid brukar boka 18-20 på måndagar och hade av misstag bokat 16-18 denna vecka. Tyckte synd om honom faktiskt för han var trevlig (och amerikan), men man ska inte ta andras tvättid.

Förra veckan blev katastrofal pluggmässigt men mycket trevlig nöjesmässigt. Klassfest på onsdagen, halvtidsfest dvs. halva utbildningen avklarad. Wee! Blev en rätt blöt men mycket trevlig kväll. Var sängliggande i stort sett hela torsdagen, och kände mig inte ens helt hundra på fredagen. Alltså: pluggade varken på torsdag eller fredag. Hängde hos Liza istället, hon har flyttat till Happis nu (för 2 månader). Buhuu! :(
Idol med Pernilla här hos mig på fredagkvällen.


Från vänter: Elin, Ulrika, Josefine och Ulrika på halvtidsfesten.

På lördagen var jag och Pernilla och tränade stenhårt. Sen lyckades hela dagen gå så fort att jag inte hann plugga då heller. (Hoppsan) Hjälpte till lite (ytterst lite) med att dekorera korridoren inför kvällens stundande Halloween-fest.

Jag hade inte tänkt klä ut mig, men blev sugen eftersom alla andra gjorde det så jag krafsade ihop nåt från tidigare år och det funkade helt ok. Det var bara Pernilla och Erika av mina kompisar som var hit, jag hade inte bjudit in nästan nån för jag skulle ju inte festa. (Eller hur)
Kom hur mkt folk som hellst hit, kul! Alla drog dock tidigt till krogen, men då for vi brudar på en annan fest istället.
Kom hem vid halv två tror jag? Städade lite i korridoren (plockade undan skräp och glas) innan jag la mig, och pratade med min David såklart.


Pumpan


Erika och Pernilla.


Spider-Woman :)


Johan (till höger) + kompis


Katatina (grekiskan) och Alex


Hanna och Johan


Alex, Malin + kompis.

Slapp vara bakis på söndagen, skönt! Kollade på hela tre filmer (Wallander - Innan frosten, Traffic och Starsky & Hutch) och hann med en snabb korridorsfika och (kors i taket) hann t.o.m. plugga nån timma.

Seminariet idag var löjligt lätt jämfört med vad vi haft hittills denna termin. Eller lätt och lätt, men svaret på frågorna gick att hitta i en av böckerna på nolltid. Seminariet höll bara på i en timma och inte i två som var schemalagt.

Stockholm nu på onsdag och stannar där ända fram till tisdag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback