IKEA i Haparanda

Idag öppnade IKEA i Haparanda, kul! Hoppas det nu blir den succén som dom hoppas på, men det lär det bli.

Veckan i Stockholm var som vanligt jättemysig och rolig. Var på stan och shoppade på lördagen och sen på lördagkväll var vi och åt middag med mina föräldrar och yngsta lillebror som också var i storstaden. Åt på Friday's på Stureplan, mumsiga burgare! Vi hade tänkt gå och ta en öl eller två efter det, men jag var så trött så vi for hem istället. På söndagen var vi ute på Djurgården på långpromenad, kallt men mysigt. Annars gjorde vi inget speciellt, jag pluggade när David jobbade och på kvällarna lagade vi god mat och kollade på film och så.

Såg förresten en rolig reklamskylt på Stureplan den dagen jag kom till hufvudstaden. På den stod ungefär "Se Haparanda/Torneå mot Umeå Bandy på Gränsvallen". (Gränsvallen är bandyrinken i Haparanda) Trodde att det var en IKEA reklam först, men det var Intersport som gjorde reklam för sina vinterjackor som tål från -20 grader. :)

Kom till Umeå igår, var till skolan och hämtade seminariematerialet till idag. Tog det ganska lungt igår kväll, förberedde seminariet till idag och så.

Hade seminariet 08-10 imorse, usch att vakna så tidigt efter alla långa sovmorgnar hos David. Efter seminariet satt jag i skolan och läste till halv tre ungefär, lunchade med Pernilla, Erika, Magnus, Monika, Ulrika och Sofia. Tränade Body Pump efter skolan, skönt! Var en och en halv vecka sen förra pump-passet och det kändes. Kommer nog att kännas imorgon.

Har insett att jag nog inte kan åka till Hemavan på StudentSki i februari. :( Inte kul, men jag tror nog inte att jag har råd faktiskt. Jag har min chans att komma igen ekonomiskt sett i januari då jag får 10.000 från CSN och det känns som att jag borde göra det. Har varit jobbigt hela hösten när jag hela tiden haft en massa räkningar och haft ungefär 500 kr att leva för varje månad efter räkningarna. Det är inte kul alls kan jag lova. Skulle vara sååå skönt att få iordning på ekonomin, men samtidigt vore det underbart att åka till Hemavan. Och jag skulle få grymt dåligt samvete pga. Pernilla om jag bestämmer mig för att inte åka, hon som sett fram emot det så länge. :( Har som sagt inte bestämt mig än, men det lutar åt att inte åka. Tänker på kommande kurslitteratur och linser som måste inhandlas, tandläkarbesöket som stundar, och a-kasseavgiften i januari. Alltså, sånna utgifter som inte går att tumma på.. Sånt som går att tumma på tummas det friskt på kan jag lova. Men jag VILL  åka dit! :((


Nu ska jag sova, och grubbla lite till på hur jag ska göra.

Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback