Tentaplugg -> ÅNGEST

Har suttit och pluggat hela dagen, eller inte riktigt hela dagen.. Pluggade från 10-16 så har jag haft en paus till nu, har varit och handlat å lagat mat med David. Champinjonsoppa, mumsigt. Har ändå fått ganska mkt gjort, har repeterat två processrätt-böcker, påföljdsboken, specialstraffrättsboken, straffansvar, kollat lite i repetitonsboken i processrätt och har även kollat lite på gamla tentor. Ska läsa lite i brottsbalkskommentaren innan jag ger mig före idag, har tänkt hinna med i alla fall kapittel 6 (sexualbrotten). Känns hyfsat ok inför tentan, men samtidigt känns det som att tiden går för fort nu. Efter ikväll har jag bara 2 dagar kvar att plugga, och erfarenhetsmässigt vet jag att dagen innan blir det inte mycket gjort. Så jag ska satsa på att läsa som tusan imorgon, i alla fall två processrättsböcker till och så mycket i brottsbalkskommentaren jag bara hinner. Ska sitta i skolan så länge jag bara orkar imorgon, får se hur länge det blir... Blir alltid mycket mer gjort i skolan än hemma.
Kul i fredags på yran, inte lika mycket folk som förra året men det var kul ändå. Ganska många här hos mig ändå, Liza och henns jobbarkompis, Pernilla, Anneli, Maja, Erika, David, Ida och Thomas. Bor ju inte så stort så det kändes som många i alla fall. :)
Pluggade inget på lördagen, kollade på film och så.. skönt att ta det lugnt. Det man pluggar såhär precis innan tentan är ju iofs viktigt, men samtidigt så kan man det inte nu så är det kört ändå.
Får se om jag kommer att blogga nåt nu före tentan eller om nästa blogg blir en "äntligen-sommarlov-blogg". :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback