Befriande känsla!

Hade huvudförhandling i brottmålet idag, 4 timmar i rättegånssalen. Vi var åklagare och jag tyckte att vi skötte oss riktigt bra faktiskt. I första målet som handlade om mordförsök gick det riktigt bra för oss tycker jag, men vi får se vad domstolsgruppen tycker. I mål nummer två som handlade om grovt övergrepp i rättssak hade vi inte mkt bevisning, bara förhör där ord stod mot ord. Tredje målet handlade om grovt rattfylleri men det hann vi inte med så domstolen avvisade det målet. Är rätt säker på att vi hade vunnit den, men det hade varit jobbigt att sitta ännu längre än 4 timmar så det var skönt att vi slapp det ändå. Känslan jag har just nu är underbar, skönt att ha det där bortgjort! Har varit ett ganska så stort stressmoment. Domen kommer på onsdag, ska bli spännande och se vad som händer.

Festen i lördags var superrolig! Så jäkla mkt folk här att det var nästan som brännbollsyran, men bara på våran gård då. Var inte så farligt bakis igår heller så det var skönt.

Imorgon börjar tentapluggandet på allvar. 23 dagar kvar nu, känns helt ok. Har bara 2 seminarium kvar och det är två "oseriösa" seminarium så vi behöver inte förbereda oss nästan nåt inför dom. Känns bra!

David åkte till Sthlm idag, kommer hem på fredag. Har inte träffat honom nästan alls i helgen, förutom på fredagen då jag satt och pluggade med honom på hans skolan till 01. Kommer att sakna... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback